Vi lägger in ekparkett och sambon vill ha golvlist i ek. Men jag skulle vilja ha plats för framtida kablar bakom listen. Hon vägrar en "ful kabelkanal i vit plast" som hon säger.

Tips tack!

Mvh Martin
 
Limma listen på kanalens "lock", och låta väggfärgen/tapeten täcka kanalens översida..!?

Då är det inga problem att "öppna" kanalen och stoppa i kabel sedan, och både lister och kanaler finns att få i olika mått så det går nog att passa ihop.
 
Är inga problem att göra spår i en sockellist så att du kan få plats med kablar bakom. Antingen beställer du färdiga lister med falsen fräst hos ett snickeri eller så kan du köra upp falsen själv med t ex en bordssåg.

Enklast är förstås om du lägger in kablarna redan från början.

Körde upp sådana lister i massiv ek åt en kund och sen pluggades skruvhålen så det gav ett intryck av "skeppslist", mer än snyggt och något som inte alla har.
Det billigaste blir nog om du beställer listerna helt och hållet hos ett snickeri då massiva eklister är svindyrt på byggmarknader.

/Kent

 
Hej

Jag köpte "eklister" gjorda i MDF med plats för kabel. Ser likadant ut som parkettgolvet i ek. Riktigt lätta att sätta dit också.

Köpte på Cheapy för 134:- 2400mm långa.

//Christoffer
 
Jag såg några färgade golvlistplastkanaler på en reklamplats hos ElektroSkandia. Dom fanns i vit, grå och mellanbrun, kanske nån färg till. Minns inte fabrikatet, men ring butiken i lund och fråga.
 
J
Vi fräste ur spår för kablarna ur vanliga 2cm tjocka lister och det blev alldeles utmärkt ;) Tror det blev 1€/m
 
Torsmans säljer kabelkanaler i trä.

Prototypen
 
  • Gilla
Kgl66
  • Laddar…
Vi köpte ekfärgade kabellister på Hornbach (gbg) blev mycket snyggt tillsammans med ekparketten. Dock fick vi ingen ordning på den medföljande fästanordningen, men det var inget som inte en ask dyckerts kunde fixa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.