Tomture61
Leca på golvet , i ett garage ?
Är ju rätt sprött .
Bild på golvet ?
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Leca på golvet , i ett garage ?
Är ju rätt sprött .
Bild på golvet ?
Tomture61 Tomture61 skrev:
Leca på golvet , i ett garage ?
Är ju rätt sprött .
Bild på golvet ?
Du har rätt, det är nog inte leca. Har du tips på golvlist?
 
  • Obehandlat betonggolv möter vit vägg utan golvlist, med synliga märken och fläckar på betongytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomture61
Ser ut som en utmaning :thinking:
Både golv och vägg är ojämt , kanske skulle funka att göra en 45 gr avfasning / list i betong mot golv / vägg .
Om den släpper från väggen gör inte så mycket , golvet borde inte röra på sig .
 
Varför vill du ha en golvlist där?
Vill du snygga till det så ta något bruk/husfix och måla över sen
 
En butylmassasträng mellan golv och vägg. Sen 15 cm våtrumsfärg eller annan lämplig färg som klarar fukt på väggen. Kanske en epoxifärg?
 
  • Gilla
Tomture61
  • Laddar…
N Nyfiknast skrev:
Varför vill du ha en golvlist där?
Vill du snygga till det så ta något bruk/husfix och måla över sen
Bart Bart skrev:
En butylmassasträng mellan golv och vägg. Sen 15 cm våtrumsfärg eller annan lämplig färg som klarar fukt på väggen. Kanske en epoxifärg?
Bilen körs in i garaget under vintern. Snö och blask rinner emot vägg
Ja det är väldigt ojämnt, skiljer upp till 2 cm mellan golv o vägg. Trälist Butylmassa låter ju enkelt om man får det snyggt. Det är inte för stor skillnad mellan vägg o tak?
Tänkte annars detta som list och sen en vattentät fog mot golv, såg billigt ut https://www.byggmax.se/21x70-ytterpanel-p08021070
 
Vad har du där nere bakom gipset? Är det en syll som ligger direkt mot plattan eller finns där en gjuten eller murad sockel?
 
S Stuff skrev:
Vad har du där nere bakom gipset? Är det en syll som ligger direkt mot plattan eller finns där en gjuten eller murad sockel?
Vad det är nertill vet jag inte. Garaget står på platta och på utsidan är det sockel.
 
K kennyr skrev:
Vad det är nertill vet jag inte. Garaget står på platta och på utsidan är det sockel.
Tog bild nertill, känns som de behöver läggas lite mycket betylmassa?
 
  • Skadad vägg vid golvet med synlig barriär och slarvigt applicerad tätning eller spackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det en gipsvägg? Isåfall hade jag nog lagt en remsa gips med typ 5mm glipa mot golv och sen satt en klinkerssockel.

Det blir ofrånkomligt blött med blaskiga bilar så trälist mot golvet är ingen bra idé.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Är det en gipsvägg? Isåfall hade jag nog lagt en remsa gips med typ 5mm glipa mot golv och sen satt en klinkerssockel.

Det blir ofrånkomligt blött med blaskiga bilar så trälist mot golvet är ingen bra idé.
Något billigare alternativ till klickersockel? Såg att de gick på 100kr/meter. Lite dyrt för garaget :)
 
  • Gilla
David Korman
  • Laddar…
Tomture61
Fix / fästmassa är inte en fuktspärr .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.