Hej på er

Jag har då ett hus med källare där det finns golv i alla rum men inget utav dem är korrekt lagda så att säga, vissa rum är det laminat direkt på betongen och gillestuga är det furugolv med träreglar under (kan ev la isolering under men vet ej säkert)

Då jag har haft lite problem med gråsuggor i ett utav rummen där det är laminat direkt mot betong så tänkte jag slänga ut detta och laga sprickor krypen kommer ifrån och lägga in nytt golv.

Om man skall lägga in ny laminat/parkettgolv så antar jag att det är blå Platon matta som bygger 6 mm är det man ska ha i botten?

Alt om vi ser till kostnad, Platon + laminat kontra nålfiltsmatta? Håller gärna nere kostnader men vill inte fuska.
 
Jag har lagt billigt grått 30x30 klinker från Byggmax i flera källarrum. Snyggt, starkt och säkert.
 
G Gabbe1 skrev:
Jag har lagt billigt grått 30x30 klinker från Byggmax i flera källarrum. Snyggt, starkt och säkert.
Betvivlar jag inte! Dock kallt
 
G Gabbe1 skrev:
Jag har lagt billigt grått 30x30 klinker från Byggmax i flera källarrum. Snyggt, starkt och säkert.
Oj blev lite kort svar, menar att javisst klinker är ju bäst men det är ju i rum som folk kommer vistas i mycket och tror det blir jäkligt kallt då :surprised:

Ingen annan som har några åsikter?
 
  • Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Ingen? :cry:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.