Hej,
Ny här men skulle behöva hjälp med att reda ut vad det är för ”matta” som sitter fastlimmade på bjälklaget i min hall.
Huset i tre plan är från 1950-talet och lägenheten är på plan 2. Osäker på originalgolv.

Tanken är att lägga klinker direkt på betongen men vill veta om det finns en risk för asbest i ”mattan”.
Tacksam för hjälp!
 
  • Bild av hallgolv under renovering med en delvis uppdragen matta som avslöjar betongen och ett vitt rör. Synlig skillnad mellan gammalt golv och betongunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en gammal, smutsig matta fastlimmad på ett bjälklag, med trasiga och dammiga partier synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lummpapp som är tjärad . För att få bort detta rekommendera jag först en stripper . Sen en betong slip 180 model . Stor dammsugare .

Sen när allt är borta som prima golvet . Å handspackla ut golvet super tunt så du får bort lite Jack å skit . Sen slipning med dammsugare . Sen kan du lägga va du vill uppe på matta som plattor eller parkett ” om du är innanför 3 mm på 2m ”
 
R Rickard.lj skrev:
Lummpapp som är tjärad . För att få bort detta rekommendera jag först en stripper . Sen en betong slip 180 model . Stor dammsugare .

Sen när allt är borta som prima golvet . Å handspackla ut golvet super tunt så du får bort lite Jack å skit . Sen slipning med dammsugare . Sen kan du lägga va du vill uppe på matta som plattor eller parkett ” om du är innanför 3 mm på 2m ”
Hej Rickard,
Det var goda nyheter.
Tack för tips och information!
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.