Tjejen o lillgrabben tog ett bad nu på kvällen o när dom va färdiga släppte dom ut vattnet som vanligt. Efter ca hälften av vattnet börja de rinna ut under badkaret. Lyfte bort skiten o skulle rensa brunnen. Men va inte ens i närheten av att va skit i. Renoverade de badrummet för 1 år sen o det har funkat kanon dom få gånger vi badat. Tills nu... något tips på vad orsaken kan va?
 
Stopp längre ner än brunnen?
 
  • Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Chrillls Chrillls skrev:
Stopp längre ner än brunnen?
Kan va. Men borde inte vattenlåset varit lite skitigt då? Handfat, toa o kök går ihop strax precis o dom 3 funkar kanon
 
  • Gilla
Mack1234
  • Laddar…
Chrillls Chrillls skrev:
Skulle åka förbi typ Bauhaus imorrn och köpa en renstråd/rensvajer och sticka ner och se om du känner något...
typ denna: [länk]
Jobbar med badrum så jag slipper köpa. Dock e våra rörmokare så förbannat sega på att svara så ja tänkte testa lyckan här
 
Mack1234 Mack1234 skrev:
Jobbar med badrum så jag slipper köpa. Dock e våra rörmokare så förbannat sega på att svara så ja tänkte testa lyckan här
Tror tyvärr inte du kan göra så mycket annat, rinner det undan något eller står vattnet helt still?
 
Chrillls Chrillls skrev:
Tror tyvärr inte du kan göra så mycket annat, rinner det undan något eller står vattnet helt still?
De rann ju ut en del så tryckte ja ner proppen o de som runnit ut rann tillbaka. Dock gjorde jag golvet med väldigt lite fall så de rinner inte fort.
 
Testat en gammal hederlig vaskrensare/"sugpropp"? Det kanske kan få en ev propp i rörelse.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.