Hej
Finns det någon kunnig som kan rädda mitt pappa rykte som säger att jag har svaret på det mesta när det gäller hus:oops::seenoevil:
Min son har köpt sitt första hus och vill slänga ut duschkabinen och sätta upp duschväggar.
Jag är lite orolig för om golvbrunnen är ok. Det är bra lutning på golvet mot brunnen.

Närbild av en gammal golvbrunn i ett badrum med synligt avlopp och lutning på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Något smutsig och öppen golvbrunn med synlig lutning mot avloppet, i ett badrum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rent spontant så brukar man använda kabin så man slipper jobbet med att bygga ett våtrum med allt vad det heter med Tätskikt. Givetvis kan man lägga plastmatta på vägg o golv. Men vad består golvet av i detta fall?
 
Svårt att säga om den är OK, men förutom att den är smutsig så ser den OK åt. Städa rent om ni vill kunna kolla. Vattenlåset verkar fungera (åtminstone i bild 2).

Vis av erfarenhet av att duscha i kaklat rum så blir det en hel del jobb med att hålla rent. Jag har precis stoppat in en duschkabin i ena badrummet av just den orsaken...
 
H håbbe1961 skrev:
Rent spontant så brukar man använda kabin så man slipper jobbet med att bygga ett våtrum med allt vad det heter med Tätskikt. Givetvis kan man lägga plastmatta på vägg o golv. Men vad består golvet av i detta fall?
Golvet är matt svart klinker. Det har runnit vatten på golvet varje gång de duschat pga att slangen lossnat, under 6 mån och ingen förhöjd fuktighet under golvet. Kommer åt den från krypgrunden
 
pacman42 pacman42 skrev:
Svårt att säga om den är OK, men förutom att den är smutsig så ser den OK åt. Städa rent om ni vill kunna kolla. Vattenlåset verkar fungera (åtminstone i bild 2).

Vis av erfarenhet av att duscha i kaklat rum så blir det en hel del jobb med att hålla rent. Jag har precis stoppat in en duschkabin i ena badrummet av just den orsaken...
Håller med men de tycker kabinen är så ful, esteter;)
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
mic mac mic mac skrev:
Golvet är matt svart klinker. Det har runnit vatten på golvet varje gång de duschat pga att slangen lossnat, under 6 mån och ingen förhöjd fuktighet under golvet. Kommer åt den från krypgrunden
Ok då borde de funka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.