Jag ska flytta min golbrunn i tvättstugan till 20cm ut från vägg som är enligt standard.
Funderar bara på hur man sätter avrinning från tvättmaskin?
De spilltrattar jag sett som är avsedda går väl inte 20cm ut från väggen och jag vågar väl inte sätta nåt i sidan på tvättmaskin?
Missar jag nåt eller finns det någon annan lösning?
 
H Hunneberg skrev:
Jag ska flytta min golbrunn i tvättstugan till 20cm ut från vägg som är enligt standard.
Funderar bara på hur man sätter avrinning från tvättmaskin?
De spilltrattar jag sett som är avsedda går väl inte 20cm ut från väggen och jag vågar väl inte sätta nåt i sidan på tvättmaskin?
Missar jag nåt eller finns det någon annan lösning?
Trattar sitter inte alltid mot en golvbrunn, utan istället mot ett rör i golven likt rören från tvättställ. Har du möjlighet så kan du ju göra det istället?
 
S0MMER S0MMER skrev:
Trattar sitter inte alltid mot en golvbrunn, utan istället mot ett rör i golven likt rören från tvättställ. Har du möjlighet så kan du ju göra det istället
Ja tanken är ändå att ha en golbrunn då jag har hydropress mm bredvid.
Ursäkta otydligheten, men jag önskar ansluta tvättmaskinen till golbrunnen
 

Bästa svaret

H Hunneberg skrev:
Ja tanken är ändå att ha en golbrunn då jag har hydropress mm bredvid.
Ursäkta otydligheten, men jag önskar ansluta tvättmaskinen till golbrunnen
okej, Vet inte hur allt ska stå, men det går ju att dra rör i golvnivå och sätta en 90graders ned mot golvbrunnen. Inte så praktiskt om röret dras tvärs över hela rummet men om golvbrunnen är nära.

typ
 
  • Vit avloppsrör böjer 90 grader ner mot golvbrunnen nära diskbänkens ben, på grått golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hunneberg
  • Laddar…
Ok ja nåt sånt borde ju funka..
Tack för snabbt svar!
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.