Har en golvbrunn som ser ut såhär.
Badrummet är renoverat för mindre än ett år sen.
Vad är det ljusa som spruckit?
Mvh
V
 
  • Försummad toalettbas med avlagringar och mögel vid tätning och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En smutsig duschränna med synligt skräp och kalkavlagringar omringad av mörka kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenlåset tänker jag..du kan ju dra upp det väl🤔
 
Jag tänker inte på vattenlåset (som jag absolut kan ta upp). Tänker på det beiga längst ut i fyrkanten. Är det tätskiktet, manschetten eller klinkerfog? Någon som vet?
 
Fix. Inget att vara orolig över
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Fix. Inget att vara orolig över
Å tack Rickard. Då kan jag sova gott inatt ändå då.
Men ser du hålet mot den svarta ramen på närbilden. Det tränger väl rimligen in vatten där, men det kanske inte spelar någon roll då det finns tätskikt under?
 
surris
K Kjell Ericsson skrev:
Å tack Rickard. Då kan jag sova gott inatt ändå då.
Men ser du hålet mot den svarta ramen på närbilden. Det tränger väl rimligen in vatten där, men det kanske inte spelar någon roll då det finns tätskikt under?
Det har ingen betydelse. Det är det gråa alltså tätskiktet som skyddar vatten från att läcka. Fixen har ingen betydelse.
 
  • Gilla
Kjell Ericsson
  • Laddar…

Bästa svaret

OM man skall vara petig, så skall det inte vara ett hål där. Metallramen skall ha stöd av fix under hela sin längd. Men med så små "hål" spelar det ingen roll.

Det som är viktigt är att metallramen får inte ligga mot tätskiktet. Den kommer i så fall att fjädra ned lite när man kliver på den. Och den skaver då hål på tätskiktet.
 
  • Gilla
Kjell Ericsson och 1 till
  • Laddar…
Om man ska vara ännu mer petig så tror jag inte dennA brunn är gjord/godkänd för att sitta så nära vägg. Är det kakel på väggarna ?
 
Hur ser du att den sitter nära vägg? Det väggliknande som syns på bilden uppfattar jag som en vikbar duschdörr av glas.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
surris surris skrev:
Det har ingen betydelse. Det är det gråa alltså tätskiktet som skyddar vatten från att läcka. Fixen har ingen betydelse.
Tack för info!!! Nu känns det betydligt bättre.
 
H hempularen skrev:
Hur ser du att den sitter nära vägg? Det väggliknande som syns på bilden uppfattar jag som en vikbar duschdörr av glas.
Ja det är inte väggen utan mycket riktigt en vikbar duschvägg av glas.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.