Jag har kaklat badrummet och har en golvbrunn i mitten av golvet, det är bra fall mot brunnen och jag funderar på om jag kan ha en duschhörna med 2 vikabara dörrar om brunnen ligger utanför duschhörnan. Hade varit roligare att ha en duschhörna än att ha duschkabin.
 
I mitt huvud känns det väldigt opraktiskt att vattnet skall rinna ut i mitten av rummet från duschen. Kommer bli blött i hela rummet.

Måste bara fråga, varför flyttade du inte golvbrunnen eftersom jag antar att du flytspacklat golvet och lagt tätskikt?
 
För att min bostadsförening vill inte att jag ska få ha en duschhörna och låter mig inte flytta brunnen :thumbdown:
 
Men det är tätskiktat enligt gällande rekomendationer?
 
Ja jag har följt alla instruktioner när jag lagt tätskikt
 
Det kommer ju inte bli blött i hela badrummet utan en rännil från dusch till brunn. Det går ju att torka upp efter duschningen om man behöver kliva just där.

Protte
 
Mellan raderna i ditt första inlägg kan man ana att BRF vill att det ska vara en duschkabin? Om det är så och du istället sätter in en duschhörna så tror jag att du kan få problem om det skulle inträffa en skada.
 
Står för exakt samma dilemma nu, har tagit bort ett gammalt badkar och vill sätta in duschväggar.
golvbrunnen hamnar dock precis utanför duschväggarna.
Hur löste ni det och hur funkar det idag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.