Hej!
Vi ska ha linoleumplattor i köket (nybygge) och röris har satt en golvbrunn som ska hamna under diskbänksskåpet Det är platta på mark och det ska ligga en plastfolie under golvplattorna. Min fråga är hur man löser detta? Hur lägger vi golvet och plasten vid brunnen och hur kommer vi åt brunnen inifrån skåpet?
Hört att det finns "luktfria" golvbrunnar, vad heter de? Eller kan den purusbrunnen som röris satt sitta kvar? (Jo, jag ska fråga röris också, men vill ha lite mer kött på benen.)
Varför har man en golvbrunn i köket egentligen? Ja, alltså jag fattar ju att ev översvämningsvatten ska kunna rinna bort, men risken är ju att jag aldrig ens märker att det läcker om vattnet bara smiter ner i brunnen... Bricka under diskmaskinen blir det i alla fall.

Hjälp...
 
Ok, efter att ha forskat runt lite tror jag mig hittat svaret. Vattenlåset byter vi till ett luktfritt. Vi lägger tätskikt ca en kvm runt brunnen, lägger plast och golv men lämnar öppet över och runt brunnen. Brunnen kommer vi sedan åt via sockeln på skåpen, om det behövs någon gång. Trångt och j-t lär det ju bli...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.