Skulle rengöra lite i golvbrunnen och upptäckte att fogen runt golvbrunnen har gått sönder enligt den bifogade bilden.

Hoppas det finns någon kunnig här som kan berätta om det ser ut att vara något som bör fixas!
Vad är fogen till för? Om den går sönder som den gjort nu, är det då risk för att det tränger in vatten i golvet?

Jo, helt riktigt... jag har noll koll :p
 
  • Skadad fog runt en golvbrunn i ett badrum, med synlig sprickbildning och urbrutna bitar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ingen fara med det. Man ska fylla med bruk under ramen så att den får stöd. Men den lär inte flexa mycket för att det saknas stöd på en liten bit.


Däremot verkar manchetten kika fram under klämringen vilket den antagligen inte ska. Men jag tror knappast att det gör något i praktiken.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Stickan56
A ArnoldB skrev:
är det då risk för att det tränger in vatten i golvet?
Tvärtom, fogarna ät inte vattentäta så vatten skall kunna rinna under klinker mot golvbrunnen.

Stickan
 
K
Ingen fara med hålet. Bara att fylla i, men däremot så är brunnsmanschetten felskuren. Den ska inte kika fram under klämringen.
 
Den där golvbrunn ser väl bra ut. Jafo, som skruvats ...
 
Manschetten är som sagt skuren av en amatör och ska inte synas. Sen vad har dom fogat i under slukristen med för material?
 
T
Stefan N Stefan N skrev:
Manschetten är som sagt skuren av en amatör och ska inte synas. Sen vad har dom fogat i under slukristen med för material?
Hört talas om fix;)
 
Jag antar att du försöker va lustig, dock tycker man sig se att det kan va nåt annat mer silkonliknande när man zoomar in på bilden därav frågan.
 
Stickan56
Stefan N Stefan N skrev:
Jag antar att du försöker va lustig, dock tycker man sig se att det kan va nåt annat mer silkonliknande när man zoomar in på bilden därav frågan.
Om du menar det som blänker i bilden så är det vatten.

Stickan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.