Vad gör man om en golvbrunn inte helt är ivåg?
3/4st blev helt ivåg, men 1 brunn lutar nu 4mm från kant till kant.

Hur ska man gå tillväga, enligt gvk-bkr får en brunn luta 2mm från brunnens centrum.
Då torde detta vara acceptabelt?
 
Jag har tyvärr lyckats med samma sak. 4 mm mellan kant och kant.

Min fråga är; kommer den även vara sned när man kommer upp till själva locket som syns?

Från den ingjutna golvbrunnen måste jag bygga med förhöjningsringar upp till en höjd på c:a 80-90 mm lite beroende på hur mycket flytspackel som behövs. Iom detta så kanske det finns chans att korrigera snedheten?

Tacksam för svar....

I värsta fall får jag ta fram bilmaskinen och göra rätt även om detta alternativ är högst oönskat.
 
drew_westling skrev:
Från den ingjutna golvbrunnen måste jag bygga med förhöjningsringar upp till en höjd på c:a 80-90 mm lite beroende på hur mycket flytspackel som behövs. Iom detta så kanske det finns chans att korrigera snedheten?
.
Jag är inte fackman och inte 100% säker men iaf de förhöjningsringar till Jafo jag använt saknar justermån.

Däremot är jag skeptisk till att det spelar någon roll i en ingjuten installation.
Bara fallet ur brunnen går åt rätt håll så man slipper jox-ansamlingar.
Slukristen hamnat ju i våg (förhoppningsvis)...
 
Jag har pratat med lite annat folk som håller på med detta och de är också av åsikten att det inte kommer synas sen. Så länge det är tätt och resultatet inte är en synlig golvbrunn som lutar är jag nöjd.

Tack för svaret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.