Hej!

Är det någon här på forumet som vet hur/vilken typ av golvbrunn man ska använda i ett garagegolv som är belagt med klinker?

Jag har hittat golvbrunnar i gjutjärn på Rinkaby, men måste/bör man ha någon typ av klinkerram, eller är det bara att köra med golvbrunnen något förhöjd och fylla igen gliperna med kakelfog?

Har inte lyckets hitta någon klinkerram som tål tyngden av en bil.

/Jonas
 
Om du skall ha brunnen i mitten av plattan och inte köra in ngt tyngre fordon än din bil så duger det gott o väl med en golvbrunn i plast med vattenlås på, man bör i första hand prata med komunens byggnadskontor då de kan ha speciella krav med oljeavskiljare osv...
Du monterar golvbrunnen enl. samma princip som när du gör ett klinkrat badrum.

 
Det var min tanke med, men man vet ju aldrig om man "somnar bakom ratten" och kör in snett i garaget. Ska ha en 3m dörr och garaget blir nästan 5 m brett...

Kanske får montera landningljus i golvet, så man inte hamnar snett? ;D

/Jonas
 
;D
Jag funderar på att klinka med annan platta/färg just för bilspåren - borde förhindra de mest vingliga entréer!
 
Även om du skulle råka köra med bildäcket över brunnen så skall den hålla för detta, så länge du inte ställer domkraften o hissar upp bilen på en plastbrunn så bör det inte vara några problem, om du sedan använder en kromad sil istället som man brukar göra till klinkers golv så blir det nåde snyggt och hållbarare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.