Vi har två badrum från 2002, A-hus och badrummen byggdes i samband med huset. Ett hade vi tänkt göra om helt då det finns en del tveksamma rördragningar.

I badrum två ser allt helt ok ut förutom golvbrunnen, besiktningen anmärkte på att klämringen inte satt helt korrekt och att manchetten stack fram. När jag skulle rengöra den idag tittade jag lite närmare på det hela och det ser ut som att lite fix saknas, vilket jag antar inte gör något. Dock ser det också ut som något har sprukit? Ska man vara orolig? Det är torrt under/runt brunnen då vår krypgrund har blindbotten av armerad plast och man kan se att isolering och dylikt runt röret är torrt.

Planen var att stoppa in en duschkabin och sedan göra om detta badrum när det passar. Med en duschkabin känns det som att det inte borde spela roll hur det ser ut med tätskiktet.
Slitet kök, skador, mögel, ohygieniskt, kakelvägg, behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd spis med ingrodd smuts runt brännare, behöver rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad tätning och smuts vid toalettens bas, behöver underhåll eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis skymd vy med undervattensperspektiv genom genomskinlig behållare, blåaktigt ljus, kakel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild, slitna plastkanter, smuts, repor, blå rand, möjligen del av en större konstruktion eller behållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Lustigt, jag kan inte se någon brunnsmanschett sticka fram och någon tveksam installation av klämringen ser jag inte heller........
 
Helgardering från besiktningsmannen kanske.

Bör man hålla koll på sprickorna eller är det ok? Vet inte riktigt vad det är man ser men antar det ligger överlapp mellan de olika lagren på något sätt.
 
Min brunn ser previs ut sådär
Samma ålder också.

Har börjat läcka in vatten så blev en vattenskada light.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.