Hej,

Tänkte kolla med er om ni tror på att använda sig av 2x120 isolering i ett golvbjäklag på 45x220or?
Kommer det bli för komprimerat när jag lägger på golvspånet?

Tanken är att kunna lägga i en 120 isolering sen borra och dra vatten RIR genom centrum på golvregeln sen på med en till 120 isolering över. Sen spån och hela kitet.

Känns heldumt att lägga i en 220 isolering och börja jacka i regeln och förstärka. Man har ju trots allt betalat för en 220 så dumt att göra den "mindre" :)

Hur har ni andra gjort?
 
Kör med en 120 och en 95a istället. Det går iofs bra att trycka ihop det också men blir närmare rätt med 120+95.
 
vectrex skrev:
Kör med en 120 och en 95a istället. Det går iofs bra att trycka ihop det också men blir närmare rätt med 120+95.
Ahh tanken slog mig också. Så enkelt egentligen... Sen börja jag nojja om luftspalten som blir.. Att om jag har lite otät runt omkring så finns risken för kalldrag på golven. Sen så jävla löjlig som jag är, så börja jag fundera också på risken att jag gör ett trummskin av golvet tack vare spalten.

Kanske är dags för mig att hajja att det inte är en atombomb jag bygger utan en tillbyggnad ;)
 
skulle säga att det blir bättre med 120+95 om du förskjuter skarvarna. (självklart)
dessutom billigare!! :)
 
TotalControl skrev:
Ahh tanken slog mig också. Så enkelt egentligen... Sen börja jag nojja om luftspalten som blir.. Att om jag har lite otät runt omkring så finns risken för kalldrag på golven. Sen så jävla löjlig som jag är, så börja jag fundera också på risken att jag gör ett trummskin av golvet tack vare spalten.

Kanske är dags för mig att hajja att det inte är en atombomb jag bygger utan en tillbyggnad ;)
Det är 5mm vi pratar om. Isoleringen är liksom ganska elastisk. Trycker du ihop en 120 så är den 70 helt plötsligt. Reglarna kommer krympa flera mm på höjden när de torkar.

Allt sammantaget så spelar 5mm typ 0 roll!
 
Okej tack! Blir att göra så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.