Hej!
Jag undrar om golvet i ett älvsbyhus trym tål belastningen av ett hörnbadkar eller går det bara att ha dessa i hus med platta?
 
Snälla svara någon, mår illa när jag ser det medföljande karet! Vad dras av på priset om man inte vill ha standardkaret?
 
Vi har byggt ett Tyr och när vi frågade hur mycket en kamin fick väga, fick vi till svar att upp till 400 kr var det inget problem. Var det tyngre så rekomenderade de att man var tvungen att förstärka på nått vis.
Det borde väl vara samma när det gäller ett badkar????

Vad gäller priset på att inte välja badkaret kommer jag inte ihåg, men det var så lite, så vi valde inte bort det, utan tog det som det var och sen sålde vi det själva.
Vi har satt in en duschkabin istället.

/ Dick och Christina
 
Det jag tänker på är ayy ett badkar belastar en större golvyta än en kamin, det borde ju inte vara några problem att klä,,a in 6 pers runt ett köksbord eller har jag fel?
 
Jag frågade Ähus så sent som i fredags om vikten på en kamin, och til mig svarade dom att det var max 350kg. Detta var deras konstruktionsavdelning som sa detta. En av våra kaminplaceringsalternativ var extra gynsam och kunde belastas med 400kg.

Men det handlar som sagt lite om vilke yta (hur många golvbjälkar) som belastas.

Om jag inte minns helt fel fick vi faktiskt 2000kr för att vi valde bort deras badkar, vilket jag tyckte var gansla generöst.
 
Älvsbyhus svarade: ett badkar täcker flera bjälkar. Inga problem med hörnbadkar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.