Hej!

Är lite fundersam över hur killarna ifr Kakelakuten dragit golvärmen. Det är 2 problem

Problem 1

Blir jättevarmt inne på toagolvet. Skruvar jag ner värmen där så sänkts värmen runt om på övervåningen. Stänger jag av så blir det kallt på hela övervåningen. Eftersom det är enrörssystem måste det inte sitta nån t-koppling för att det inte ska kunna bli så här ?

Problem 2

Gjorde om i hallen samtidigt. I hallen så är golvet ojämt varmt eller rättare sagt mest kallt. Både tur och retur ledningar är bra värme på typ lika varma/heta. Sitter en extra cirkulationspump nere i källaren. Och självklart så är det luftat (hinkvis)

Blir tokig då jag inte får nån hjälp av firman. Dom har varit här en gång och kopplat om golvärmen i hallen men utan att det blivit bättre. Bifogar bilder hur det ser ut ofanför golv på toa och hall.

Hoppas att nån kan sätta fingret på vad det kan vara ifr min info.
 
  • 20100223273.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20100223272.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

Ja dedär ser ut som LK minikrets ventiler (M5). Dom kan man inte använda om man har enrörs system.
Det skulle ha varit en M60 minishunt istället.

För så som det är nu så måste allt vattnet först passera ditt golv innan det går vidare till andra rum och då kommer det helt klart bli väldigt varmt där. Stänger du av så stryps ju också flödet till hela systemet.

Det borde gå att lösa med en bypas koppling.
Dvs koppla T-koppling på de två rören till höger i bilderna och koppla samman dem med en kulventil så du kan ställa flödet.
 
Tack mroing !

Nu lever hoppet igen. Ska samla kraft och kriga lite nu. Återkommer hur det funkar med den nya shunten som ska in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.