Jag tänkte lägga värmeslinga och klinkers på ett golv med dubbla spånskivor.

Är armeringsnät under slingan ett måste?
Min elektriker säger att slingan kan ligga direkt på spånet, eller behövs nätet för att flytspacklet ska fästa i spånet?

Golvbrunnen är en Purus, som ska monteras i en platta som mäter 30x30.
Vilket är minsta spackelhöjden vid golvbrunnen om jag har närmaste värmeslinga 15cm från brunnen?
 
Du måste inte ha stålnät om inte spackeltillverkaren kräver det, eller om slingan inte är av den starkaste typen. Men alla spackeltillverkare håller på att gå över till att kräva stålnät, det blir en bättre konstruktion, så det kan vara smart att göra så även om man inte måste.

Minsta spackelhöjd är då 15 mm, men Purus har bara klämring på 13 eller 25 mm. 13 funkar, man är ju uppe i 15 mm bara någon cm från brunnen.
 
På Purus sida verkar det som att man kan flytspackla direkt mot moneringsramen och automatiskt få ett bra fall mot brunnen utan kläm- eller förhöjningsring.

Någon som har erfarenhet av det?
 
Det kan man göra, och i så fall ska man montera plattan på lämplig höjd med medföljande distanser. Man kommer upp max 6+13 mm över spånet med dem. Det går ju inte heller att höja den för mycket, då tar ju avloppet i på undersidan av golvspånet. Men jag föredrar att spackla med förhöjningsring, då får man ett tjockare spackelskikt som täcker springan mellan plattan och spånet. Men båda funkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.