Jag ska bygga om i mitt garage där halva delen kommer vara toalett/tvättstuga och har några frågor som jag hoppas kunna få besvarade :)

Fråga 1
Det är idag betonggolv som är väldigt ojämt.. och jag ska då lägga nytt golv ovanpå där jag har 2 alternativ.
Vilket tror ni är det bästa alternativet?
1: Platon, isolering och reglar: 45x45 eller 70X45 med 70 sidan liggande
2: Platon, Granab golvreglar (bygger ca 30mm) samt isolering

Problemet är att det är lågt till tak idag, ca 2.25 och lite sluttande..

Fråga 2
För att slippa att flytspackla en lutning emot en brunn i tvättstugan så hade jag planer på att bygga in tvättmaskin och torktumlare på höjden och under ha en "balja" till brunnen. Är det ok att göra så?

De blå punkterna är placeringar för indragna avlopp

Fråga 3
Jag har rivit ner de befintliga gipsväggarna där tvättstuga samt toalett ska vara och ser då att det är ca 100cc mellan reglarna :surprised:. Är det ok enligt dagens regler att sätta upp liggande OSB/Plywood direkt på eller ska man bygga ett nytt regelverk med 45x45 reglar utanpå dessa?

Bilden visar en del av den sida där det ska vara toalett/tvättstuga.
Toaletten kommer vara i hörnet längst ner till höger.. (där det är indraget avlopp)
Tvättmaskinen har jag tänkt att bygga in till vänster, där är det också ett indraget avlopp
Sen finns det en litet avlopp precis bredvid den röda hinken där jag tänker ha avloppet för handfat

Kom gärna med tips/synpunkter :)
 
  • Oinreddt garage med betonggolv och isolerade väggar, framtida toalett/tvättstuga, blå markeringar för avlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.