Vid skyfallen nyligen fick jag in vatten från dagvattnet. Inte jättemycket men det har blivit lite spår av fukt längs väggarna och på golvet. Jag har tagit bort dom befintliga golven (som var vinylmatta!) och ska lägga något nytt när det väl torkat upp. Men vad? Vad lägger man lämpligast i en tvättstuga och en hall som har betonggolv? Någon som har några bra tips? Tacksam för all hjälp.
Förre ägaren har helklistrat mattan i tvättstugan. Hur får man bäst bort rester av limmet? Beror kanske lite vad jag lägger hur stor möda jag måste lägga på att få bort det förstås.
 
Har precis gjort i ordning vår lilla fängelsehåla till källare. Betongväggar, betonggolv och mkt fukt (har köpt avfuktare).

Golvet, som va målat, ruggades upp med en slags slipmaskin med metallplatta och sen la vi klinker. Enligt vårt golvproffs är klinker det enda rätta att lägga på ett sånt golv för det andas och inte binder fukten som tex trä eller stänger den inne som vinyl.
Väggarna skrapades från allt löst sittande material, tvättades och målades med en färg som andas. Det blev en utomhusfärg som används till socklar.

Med vita väggar/tak och ljusgrått golv är känslan av fängelsehåla borta :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.