Är det någon som vet om det finns typ klickgolv som ser ut som terrazzo eller liknande som man kan lägga på ett plant betonggolv på en öppen balkong. Jag får inte göra någon åverkan på varken golv eller vägg så golvet skall vara möjligt att ta bort utan märken. :)
 
Man kan lägga vanlig trall, som man skruvar ihop så att det blir en enda jättetrall (bilder nedan på hur jag gjorde). Då behöver man bara se till att den inte kan röra sig i sidled, ifall det inte blåser stormvind förstås. Den blir tung nog att ligga still i övrigt.

Jag la också en platonmatta under, för vi har haft problem med fuktgenomslag i betongen. Även den kan ligga löst så länge den inte glider iväg åt något håll.
Delvis ihopskruvad trall ovanpå en svart platonmatta med fuktskyddsfunktion på en betongyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hörn av skruvad trätrall ovanpå en platonmatta med fukt och löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av trätrall som skruvats ihop över en platonmatta för att förhindra fuktgenomslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SusSten
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Man kan lägga vanlig trall, som man skruvar ihop så att det blir en enda jättetrall (bilder nedan på hur jag gjorde). Då behöver man bara se till att den inte kan röra sig i sidled, ifall det inte blåser stormvind förstås. Den blir tung nog att ligga still i övrigt.

Jag la också en platonmatta under, för vi har haft problem med fuktgenomslag i betongen. Även den kan ligga löst så länge den inte glider iväg åt något håll.
ricebridge ricebridge skrev:
Man kan lägga vanlig trall, som man skruvar ihop så att det blir en enda jättetrall (bilder nedan på hur jag gjorde). Då behöver man bara se till att den inte kan röra sig i sidled, ifall det inte blåser stormvind förstås. Den blir tung nog att ligga still i övrigt.

Jag la också en platonmatta under, för vi har haft problem med fuktgenomslag i betongen. Även den kan ligga löst så länge den inte glider iväg åt något håll.
[bild]
[bild]
[bild]
Ett bra alternativ! Dock letar jag efter något som inte är trall eller trä, vill ha typ terrazzo eller sten-look, lite medelhavskänsla. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.