Kanske fel forum men testar iaf.
Har köpt nytt golv till släpkärran. Blev formskiva från byggmax. Men nu till från. Får man göra nya hål i ramen för att få fast golvet?
Har inga hål alls som de är just nu.

Mvh
 
ja det är klart man får det. Det handlar väl bara om nå enstaka hål så det räknas knappast som nån försvagning direkt.
 
S Stefan1972 skrev:
ja det är klart man får det. Det handlar väl bara om nå enstaka hål så det räknas knappast som nån försvagning direkt.
Helt hundra på de? Har för mig att jag läst nånstans att man inte får göra nya utan måste använda sig av "orginalhålen" men nu är de ju så att de inte finna på min kärra förutom de längst fram som inte kommer hjälpa mig.
 
Har du inte fått påbackning från besiktningen, hur tjock är ramen, du kan använda montageskruv 25 mm som är borrande. Annars borrar du med 4 mm eller helst 3,8 så biter dom bra , finns på clases
 
J jonaserik skrev:
Har du inte fått påbackning från besiktningen, hur tjock är ramen, du kan använda montageskruv 25 mm som är borrande. Annars borrar du med 4 mm eller helst 3,8 så biter dom bra , finns på clases
Nyss köpt kärran utan golv så inte besiktat ännu. Tjocklek vet jag inte för tillfället. Tanken var att sätta självborrande men skulle vilja ha vagnsbult så de ser lite "proffsigare" ut och därför måste jag borta hål. Vågar man chansa?
 
  • Gilla
barka
  • Laddar…
Inga vagnsbult i vår lilla Sävjökärra, bara vanlig maskinskruv med försänkt skalle.
 
Är det vinkeljärn i chassit så går det bra med vagnsbult 5 -6 mm och räcker gott om den inte kärran är lång, med 3 - 4 st ytterst och om det finns balk på mitten ett par stycken. Är det fyrkantsrör så borrar du rakt igenom på centrum och längre vagnsbult, ta gärna locknutsmuttrar så sitter domkvar.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Är det vinkeljärn i chassit så går det bra med vagnsbult 5 -6 mm och räcker gott om den inte kärran är lång, med 3 - 4 st ytterst och om det finns balk på mitten ett par stycken. Är det fyrkantsrör så borrar du rakt igenom på centrum och längre vagnsbult, ta gärna locknutsmuttrar så sitter domkvar.
Jäkliga är att de finns 2 vinkeljärn längst fram men de hjälper inte nånting när jag har delat golv. Är kantsrör i hela botten.
 
Delat golv ??? Trodde det var ett flak bara som skulle dit . Då tar du plattjärn 20X5 mm ca 150 mm långa och skarvar på mitten, bulten ca 35 mm från skarven och sätt då järnen med ca 300 mm mellan, det håller, En besiktning tittar bara på hur chassit är + bromsar om det finns. Flaket ska vara helt bara. Så gruva dig inte.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag har bytt botten några ggr,nya hål och m8 vagnsbult,aldrig nån bes, som sagt något
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.