Hej!

I september så fick vi en ofrivillig inomhus pool i källaren då lokala vattenverket svämmades över och därmed kom det upp dagvatten ur brunnarna.
Efter en lång rivning och tork process så är det nu dags att börja återställa.

Rummet är officiellt benämnt som Gillestuga men vi har brukat det som bio/bar.
Innan så låg det vanligt uppreglat trägolv med vanlig glasfiberisolering samt en panelvägg på ena sidan.

Eftersom försäkringsbolaget täcker just återställning och inte nödvändigtvis förbättringar, så vill dem att vi ska gå på en så snarlik lösning som möjligt till det som var installerat innan.
Men självklart så vill jag helst undvika att trycka in en massa trä i källaren igen.

Den bästa kompromisslösningen vi har kommit fram till är att vi lägger en Nivell-ish lösning(utan fläkt) men då med luftspalter istället, både för golv och panelvägg. Men nu när vi närmar oss att påbörja jobbet så inser jag att jag är en vanlig kontorsarbetare och kan ingenting om sånt här, så jag vänder mig hit för att be om tips..

Rummet är cirkus 50kvm och väggarna är putsade och målade och klara. Dränering är inplanerad.

Har ni några lösningstips att dela med er av? Bifogar bilder för tydligare beskrivning.
 
  • Oorganiserat källarrum, renovering pågår, blottade tegelväggar, rörledningar, byggmaterial och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt källarrum under renovering med byggmaterial, verktyg och dammsugare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.