Håller på att renovera gillestugan i vårt suterränghus från -69.

Har nu rivit bort i stort sett hela golvet, med ingjutna träreglar, dessa reglar var ändå i okej skick med tanke på åldern osv, vilket fick mig att tänka att det inte blir några jätteproblem att återställa allt...

Funderade på mina alternativ och landade slutligen i att lägga cellplast och gjuta eps-cement + flytspackel + vattenburen golvvärme innan typ parkettgolv.

Idag när jag tittade in blev jag förvånad över att det är en hel del fukt och vatten som letar sig in från vad jag kan se är nedre delen av väggen?
Vi dränerade huset förra sommaren med isodrän så det hela känns lite skumt, varför kommer det in vatten här?

Vad är nu mina alternativ? Kan jag fortfarande gå vidare med samma golvkonstruktion? Bör jag istället ha ventilerat golv typ nivell? Huvudsaken är att fukten/vatten inte blir ståendes mot något organiskt material eller?

Renoveringsarbete i gillestuga med rivet golv och synlig fukt längs den nedre delen av väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rivet golv i gillestuga med synliga fuktskador och ingjuten träregel, tecken på vatteninträngning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fukt- och vattenskador längs nedre delen av en vägg i en renoverad gillestuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.