Hej på er!
jag har helt tänkt om nu och från att jag skulle göra ett trädäck på 42kvm ska jag nu gjuta en platta till den inglasade altanen(24kvm) och sen lägga marksten de övriga kvadratmetrarna.
Jag har beställt altanen, glaset har ett u-värde på 2,9 och jag finner det då rätt dumt att lägga golvvärme eftersom det blir till o elda för kråkorna och med dagens kontroll av elpriset kostar detta skjortan i längden för en skvätt extra tassvärme.
Min fråga blir då:
Men vad kan man lägga för något golv, som alternativ till klinker, på en betongplatta? Borde jag lägga mer isolering än 10cm?

Jag vet att många kommer rösta fram golvvärme, men jag resonerar som så att när man vill sitta där på våren och hösten så kan man ha inomhusskor samt en eventuell liten värmare eller elda på extra i braskaminen...
Jag finner detta forum grymt användbart och håller tummarna för att det fortsätter såd^_^b
 
Ska själv bygga en vinterträdgård, och tänkte lägga golvtegel. Ursnyggt.
 
Vi har funderat på lägga marksten i vårt uterum, samma som vi har utanför... Vi hade först bestämt att vi skulle ha golvvärme och klinker, men det lutar nu åt marksten och en gammal gjutjärnskamin...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.