Vad tycker ni är bäst?

Jag skall ev. glasa in altanen i sommar och lägga marksten utanför för . Det är nivå skillnad på ca 60 cm ned till gräsmattan.

Funderar på att isolera golv och väggar till altanen och då kommer vi till frågan, vilket övergolv skall vi ha? Är trall så snyggt i en inglasning? Eller skall man köra något annat? Klinkers vill jag inte ha.

Hjälp!

 
Satsa på ett annorlunda golv med ett snyggt utländskt träslag och lägg ett dekorativt mönster. Om du har kvar trallen under som bärare behöver det inte bli så dyrt heller eftersom det kan vara rätt tunnt. Bauhaus har olika träslag att välja på.
/CC
 
HAr precis laggt in golv på våran inglasade altan, de vart ett billigare trägolv med ek utseende från Bauhaus som talaren ovan redan tipsat om. Vart faktiskt riktigt nöjd med resultatet å priset, 49kr kvm kostade de å me tanke på att altaner ofta tenderar att bli lite stora (43kvm) så vill man juh inte lägga ut en hel drös med pengar på golv där man kommer gå in å ut med skor.


//Hobbyhammrare
 
Hobbyhammrare........


Hur klarar det golvet kyla? Eller har du rummet helt isolerat?
Har ett inglasat uterum som är isolerat i väggar men inte i golvet.
På taket ligger det kanalplast (tror det heter så) och golvet finns ingen
isolering alls. Golvet är 50 cm ovanför mark. Skulle jag kunna ha laminat
golv där?
 
ang kylan så tror jag att de inte ska va några problem, me tanke på att laminat e juh ett "dött" material å inte ska röra sig nämnvärt, hade vart mer orolig för de om man använt ett "riktigt" golv typ ek parkett som inte e baserad på ett dött material å därför rör sig väldigt mycket. Så du kan nog lägga in ett laminatgolv där utan å va orollig..

I sommras som va hade vi vid hemkomst från jobbet mellan 35-40 grader där inne  å på kvällen så svalnar de betydligt, å då e de juh inge vidare med ett golv som rör sig i takt med temperaturförändringar..
Rummet e helt isolerat men dock ingen värme påslagen än, så de e bara den värme som läcker från huset som värmer de just nu  =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.