Hejsan,
Jag ska bygga om ett garage, dvs. garaget kommer att bli boyta. Jag behöver sätta upp en vägg och lägga golv. Garaget är en del av husplattan och har betonggolv. I mitten av garaget finns idag en golvbrunn.

Vad är det jag måste tänka på?
 
Vad har du tänkt dig för typ av golv?
Klinker är ju bra att lägga direkt på ett betonggolv, då det har möjlighet att släppa igenom eventuell fukt. Har du tänkt dig trämaterial behövs nog någon form av s.k. platonmatta.

Har du tankar på att eventuellt i framtiden få användning för golvbrunnen igen?
 
MarieHbg skrev:
Hejsan,
Jag ska bygga om ett garage, dvs. garaget kommer att bli boyta. Jag behöver sätta upp en vägg och lägga golv.  Garaget är en del av husplattan och har betonggolv. I mitten av garaget finns idag en golvbrunn.

Vad är det jag måste tänka på?
Att du måste söka bygglov, eftersom du vesäntligen ändrar utrymmets användningsområde.

 
Hur många söker bygglov för detta. Myndigheterna ska skita i vad man gör i garaget. ;)


mattiasp skrev:
[quote author=MarieHbg link=1147553383/0#0 date=1147553383]Hejsan,
Jag ska bygga om ett garage, dvs. garaget kommer att bli boyta. Jag behöver sätta upp en vägg och lägga golv.  Garaget är en del av husplattan och har betonggolv. I mitten av garaget finns idag en golvbrunn.

Vad är det jag måste tänka på?
Att du måste söka bygglov, eftersom du vesäntligen ändrar utrymmets användningsområde.

[/quote]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.