Renoveringarna har nu kommit till entrén. Det var en kallfarstu från början. Man har isolerat invändigt på väggarna och byggt upp golvet med kanske 2 cm glasull under. Men man glömde taket! Gapande tomrum i facken ovanför innertaket.

Grunden är en gjuten plattform. Vi skulle vilja lägga värmeslingor och klinker ovanpå. Jag bör väl ha lite isolering under? Helst skulle jag inte vilja bygga på mer så att golven kommer i samma nivå. Men bila upp och gjuta in cellplast känns inte aktuellt.

Hur gör jag bäst för att undvika köldbryggor och annat? Just nu är jag sugen på att riva ut allt pch göra om men vet inte om det lönar sig.

Hoppas på lite bra hjälp!

uploadfromtaptalk1377944864969.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

uploadfromtaptalk1377944907389.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

uploadfromtaptalk1377945077621.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

uploadfromtaptalk1377945109981.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

uploadfromtaptalk1377945144551.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen som har någon idé?

Det jag läst mig till är att golvvärme på oisolerat betonggolv inte rekommenderas då fukten förflyttar sig till andra rum. Men detta är ju en plattform eller vad man ska kalla det. Då borde väl fukten bara trycka ut till sidorna och ventileras bort?

Jag skulle vilja lägga på lite cellplast och sen lägga klinker med golvvärme under. Finns det ngt sådant bra system?
 
Har kickat lite på T2 skicor "Isolecta". 1 cm cellplast som ska gå att flytspackla på och sedan kakla. Ska vara difusionsöppen också. Frågan är om 1 cm isolering kommer märkas? Kanske står sig bra mot de ca 2 cm glasull som fanns innan? Vem värme lär väl gå nedåt ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.