Hej!
Ska lägga ett golv i trädgårdsförrådet. Vet inte hur jag ska göra riktigt. Väggarna står på syll som ligger på lecablock se bilder. Ska jag då göra en ram med bjälklag inuti eller har ni något annat bra tips? Med en ram inuti blir det en ”tröskel” innan för dörren om jag inte finlirar lite med golvet just där (typ en liten ramp) det ska ju gå att köra in skottkärran och gräsklipparen. Hoppas ni förstår bilderna, på tredje bilden har jag lagt en regelbit för att visa hur tröskeln blir om jag gör en ram. Har haft lastpallar som golv hittills, men är less på att det är ostadigt och att grejer försvinner ner emellan. Tacksam om någon som har bra förslag delar med sig
Interiör av ett trädgårdsförråd med synliga syllar på lecablock och en regelbit som exempel på tröskel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy av trädgårdsförrådets öppning med improviserat golv av lastpallar och tröskel vid dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trägolv i ett trädgårdsförråd med en regelbit som visar en potentiell tröskel vid dörringången.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsförråd med öppet golv på lastpallar, lecablock synligt och syll vid vägg, regelbit som tröskel demonstration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Magnus E K
För att undvika problemet med förhöjt golv och om det ändå bara används som förråd så kanske en lösning är att lägga stenplattor direkt på marken?
 
Tomture61
Vet du hur djupt makadamen går , du kan ju ställa impregnerade reglar på stenplattor , spika sedan ett trägolv på reglarna.
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
För att undvika problemet med förhöjt golv och om det ändå bara används som förråd så kanske en lösning är att lägga stenplattor direkt på marken?
Ja det vore kanske en enkel lösning, men dels skulle golvet komma så lågt mot syllen och del är jag bättre snickare än stenläggare :)
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Vet du hur djupt makadamen går , du kan ju ställa impregnerade reglar på stenplattor , spika sedan ett trägolv på reglarna.
Hm, ja det kanske var en idé, som att bygga en altan inne i boden. Ska klura vidare på den idén (makadamen är 20-30 cm så det är torrt och skjuter inte nämnvärt).
 
Det blev ett golv till slut.
 
  • Delvis färdigbyggt trägolv i ett skjul med verktyg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt trädgårdsskjulsgolv i trä, färdigställt, med verktyg hängande på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bonzo2000 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.