Jag har ett sommarhus där badrummet i dag har en plastmatta. Vatten indraget och en duschkabin, handfat och toalett. Nu vill jag renovera badrummet men utan att sätta upp en massa tätmassa och annat. Har ni några förslag på golvbeläggning som skulle kunna användas men dock inte plastmatta?
 
Du kan ha vad du vill på golvet, allt hänger på hur mycket vatten ni slabbar med.
 
Slabb blir det ju alltid en del. Jag söker något som tål lite vatten trots allt.
 
S
Allt utom plastmatta blir ett kallt golv , om du bara lägger något rakt på så för du mögel under ,
eftersom om det kommer vatten ner under , torkar det inte upp
Det går att ha klinker som limmas på mattan , då är mattan tätskikt , men hur är golvet byggt ,
med klinker måste det vara absolut stumt ,annars spricker fogarna
 
  • Gilla
Meekael
  • Laddar…
S skutten11 skrev:
Allt utom plastmatta blir ett kallt golv , om du bara lägger något rakt på så för du mögel under ,
eftersom om det kommer vatten ner under , torkar det inte upp
Det går att ha klinker som limmas på mattan , då är mattan tätskikt , men hur är golvet byggt ,
med klinker måste det vara absolut stumt ,annars spricker fogarna
Tack.. Golvet är stumt. Det är byggt på golvspån som i sin tur ligger direkt på bjälklaget. Under detta 200mm isolering. Mattan uppdragen 100mm på sidorna runt om. Inga sprickor eller läckage.
 
S
Då får du fråga vad för lim du ska ha ,lämpligt att fråga en riktig kakelfirma och inte på varuhuset , tror inte det går bra med vanligt fix
 
  • Gilla
Meekael
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.