Har isolerat isolerat väggar och tak i mitt garage, men har oisolerat stenlagt golv och köpt gymmatta för ca 10 000 till det men orkar inte gräva ut och isolera med frigolit och gjuta utan hade bara tänkt lägga gummimattan över golvet men efter ha haft den på plats en vecka såg jag att stenen blir typ 100% fuktig under, då jag stänger in underliggande fukt med gummi direkt mot stenen.

Min tanke är efter ha kikat på alla möjliga lösningar för att få användning av min gymmatta att lägga typ http://www.jula.se/catalog/tradgard/utemiljo/golvplattor-och-mattor/golvplattor/golvplattor-374037/ såna plastplattor mot stenläggningen och sen mattan ovanpå det. Har 2cm glugg i botten på garageporten i ena kortändan som jag valt att lämna så. Isfl borde det väl kunna blåsa ut markfukten genom alla hål i platsplattorna och sen ventileras ut om vid golvsocklarna som jag sätter låt säga 1cm ovanför gymmattan runt om i garaget. Jag har även liten lutning med stenen mot garageporten och då borde väl om det blir så pass blött kunna rinna ut vid porten?

Har kikat på platonmatta som inte verkar klara belastningar, samt andra lösningar. Vill ju gärna kunna ha några hundra kilo på skivstången utan att golvet knäcks.

Skulle vara jättetacksam för svar om det kan vara en bra ide?
 
Jag tror du fortfarande kan få fukt under mattan med julas plattor under. Den bygger för lite och det blir inte tillräckligt med luft under. Jag skulle gissa på att du behöver få närmare 5 cm luft under mattan, lite beroende på hur stor matta du har. Det är förbaskat svårt att försöka lägga något tätt på stengolv som inte är isolerade och plastade under.
 
Exostor skrev:
Jag tror du fortfarande kan få fukt under mattan med julas plattor under. Den bygger för lite och det blir inte tillräckligt med luft under. Jag skulle gissa på att du behöver få närmare 5 cm luft under mattan, lite beroende på hur stor matta du har. Det är förbaskat svårt att försöka lägga något tätt på stengolv som inte är isolerade och plastade under.
Men bygger jag 5cm får inte maskinerna plats på höjden dessvärre. Men hade du köpt julas plattor för att slippa 25kvm gummimatta direkt på stenen eller tror du det blir skitisamma om man får 1cm luftspalt under?
 
Det blir nog bättre, men inte riktigt bra. Risk för mögel på undersidan.
 
W winzhangout skrev:
Har isolerat isolerat väggar och tak i mitt garage, men har oisolerat stenlagt golv och köpt gymmatta för ca 10 000 till det men orkar inte gräva ut och isolera med frigolit och gjuta utan hade bara tänkt lägga gummimattan över golvet men efter ha haft den på plats en vecka såg jag att stenen blir typ 100% fuktig under, då jag stänger in underliggande fukt med gummi direkt mot stenen.

Min tanke är efter ha kikat på alla möjliga lösningar för att få användning av min gymmatta att lägga typ [länk] såna plastplattor mot stenläggningen och sen mattan ovanpå det. Har 2cm glugg i botten på garageporten i ena kortändan som jag valt att lämna så. Isfl borde det väl kunna blåsa ut markfukten genom alla hål i platsplattorna och sen ventileras ut om vid golvsocklarna som jag sätter låt säga 1cm ovanför gymmattan runt om i garaget. Jag har även liten lutning med stenen mot garageporten och då borde väl om det blir så pass blött kunna rinna ut vid porten?

Har kikat på platonmatta som inte verkar klara belastningar, samt andra lösningar. Vill ju gärna kunna ha några hundra kilo på skivstången utan att golvet knäcks.

Skulle vara jättetacksam för svar om det kan vara en bra ide?
Jag står inför samma problemet hemma. Hur blev denna lösningen?
 
Köpte julas och än idag funkar det prima. Helt stumt och inget mögel
 
  • Gilla
losskägg
  • Laddar…
W winzhangout skrev:
Köpte julas och än idag funkar det prima. Helt stumt och inget mögel
Det var det jag misstänkte. Såg att dom var på extrapris så jag slog till direkt i söndags.
Kul att höra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.