Hej vill ha tag på bra och snygg ekparkett. Såg att Byggmax har en hel del.
Nån som har nåt att rekommendera därifrån eller kanske från nån annan firma som är prisvärt kvalitet/utseende.

/S
 
Det finns flera trådar just när det gäller Byggmax` golv. Svaren brukar gå ut på att de som har köpt och har lagt golven i allmänhet är ganska nöjda med både pris och kvalitet
 
T
Finns en sökfunktion på forumet och använder du den kommer du att få 20-30 trådar som svar på din fråga!
 
Saab, jag vet hur det känns att ibland bara vilja ha svaret på silverfat :p
...så kan komma med ett direkt svar om hur vi gjort. Vi har precis köpt parkett (Merbau) från Estland för strax under 25€/kvm (1€=9kr just nu!!). Det betyder att vi "tjänar" 100kr/kvm jämfört med om vi köpt det på Byggmax. Dock måste man ju tänka på leveransen från Estland till Sverige också, men den har vår husleverantör fixat till oss för 150€ vilket för 100kvm blir 1,5€/kvm. Helt ok eller hur?!
 
Det är många som verkar vara nöjda med Byggmax parkett, men själv lämnade jag tillbaka 4 paket av deras Ek Select kvalitet igår. Skälet var att det var fogsprång på upp till ca 0.5 mm i kortändarna när de var ihopklickade. Öppnade bara ett av paketen så det kan ju i och för sig vara att jag hade otur, men jag tror att producenten inte har fått till sin produktion i samband med att de bytte från 15 till 14 mm tjocklek vilket de gjorde nyligen. I höstas lade jag golv i en klädkammare av likadant golv fast det då var 15 mm och det var klart bättre. Dock inte helt perfekt utan det fanns vissa skarvar där det var ca 0.2 mm fogsprång.
Det var dessutom ganska bökigt att få ihop, ett väldigt bankande. Blir inget Byggmax golv igen för mig.
 
Jag är nöjd med mina båda sovrumsgolv ett i Ek och ett i Bok som jag la förra hösten.
En sak som var viktigt att kolla var att det inte var några "flisor" i vägen inne i noten och att det inte satt några lösa bitar på de nedre låshakarna. Just från låshakarna släppte det några småbitar från på mina golv och dom vill man ju inte ha in i skarven.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.