Står i valet och kvalet av vilket golv jag ska välja. Ska läggas in i hela lägenheten, även i kök och trappa. Valde bort parkettgolv då de mörka ofta är väldigt dyra. Har hittat två golv på bjoorn.se som jag gillar. Men jag undrar lite om någon annan har lagt någon av dessa och hur kvalitet är.

Det första är från Kronoflooring och heter Mangona. 7 mm tjockt och har en rätt plastig yta. Står att det är fläck, fukt och tryckresistent.
http://www.bjoorn.se/shop/product.lasso?cat=Laminate&id=9396&t=Kronoflooring Mangona&s=&-session=login:53B977A10eb322E666VJk3338F40

Det andra golvet är bjoorns egna, heter Dynamic Kastanj. Är 8 mm och har en lite bättre träkänsla än det första.
http://www.bjoorn.se/shop/product.lasso?cat=Laminate&id=FB1318NOSD764PR001&t=Bjoorn Laminat Dynamic Kastanj&s=&-session=login:53B977A10eb322E666VJk3338F40

Har någon någon erfarenhet från något av dessa golv, har letat men inte hittat så mycket information. Ni får gärna komma med input om vilket av dessa två golv ni skulle valt, eller kanske med ett förslag på något annat liknande mörskt golv med maxpris på ca 250 kr.
 
Ser att det var ett tag sedan ni la upp frågan? Köpte ni därifrån och i så fall, var ni nöjda? Tittar själv där just nu....
 
Vi köpte ett laminatgolv från bjoorn.se (ca 80 kvm, ovannämnda kastanj), redan när vi började lägga det reagerade vi på konstiga märken på plankornas kortsidor. Dessa var inte särskilt djupa och vissa gick att gnugga bort och de värsta målade vi med en smal tuschpenna på. Dumt av oss att inte reklamera med en gång, men det skulle ställa till besvär för oss och man vill ju inte klaga i onöda, dessutom var vi optimistiska och tänkte att det skulle bli bättre. När vi hade lagt i de flesta rummen, ca 80%, tog vårt tålamod slut. Jag hörde av mig till bjoorn.se trots att det står att reklamation måste ske innan golvet läggs.
Fick skicka in prover som visade felen (det fanns några fler än ovan nämnda märken), och det var prat om att någon skulle komma och titta. Ingen kom och jag fick beskedet att jag skulle få nytt golv, men att de inte fanns i lager.
Under tiden lade jag klart alla golv för att slippa betongen. Det nya golvet kom i lager men det visade sig att samma fel fortfarande fanns. Blev då erbjuden att välja ett annat golv, tyvärr var det inget annat vi egentligen ville ha, men vi fick nöja oss med det andra ovanstående alternativet (mangona, som vi tidigare valde bort pga av strukturen)
Som lite plåster på såren fick vi även 5 % rabatt. Det nya golvet kom, men vi var rätt nöjda med det vi redan lagt (skavankerna har vi ju döljt) så det nya golvet ligger i förrådet då det långt ifrån har känts nödvändigt att byta. Alldeles för mycket jobb för att få ett golv vi kanske inte hade valt i första hand.
Lång historia, men summa summarum så var vi iaf väldigt nöjda med deras service, de löste allt så gott de kunde. Och det gick relativt smärtfritt för mig.
 
Redigerat:
Ja, allt kan ju hända var som helst och det är nyttigt att höra om sådant här innan man väljer leverantör... Tack så mycket för ditt svar.
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.