Min dotter har köpt en insatslägenhet. Vattenlåsinsatsen (RSK 713 70 20) i golvbrunnen (PS 75 ROT, RSK7113143 i duschen passar inte, det är stora glipor runt om. O-ringen visade sig saknas men den kan inte som jag set det fylla upp dessa. Om jag letar på nätet verkar det vara rätt detalj men varför finns glipan där? Bredden på vattenlåsinsatsen är 106,5 mmm.
Tacksam för kommentarer
Dan
 
  • En tät plastlucka med text, rost och fläckar, monterad i metallisk yta, kanske på en maskin eller behållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D danoleena skrev:
Min dotter har köpt en insatslägenhet. Vattenlåsinsatsen (RSK 713 70 20) i golvbrunnen (PS 75 ROT, RSK7113143 i duschen passar inte, det är stora glipor runt om. O-ringen visade sig saknas men den kan inte som jag set det fylla upp dessa. Om jag letar på nätet verkar det vara rätt detalj men varför finns glipan där? Bredden på vattenlåsinsatsen är 106,5 mmm.
Tacksam för kommentarer
Dan
Vid direktkontakt med tillverkaren verkade det vara ett känt problem, kopplat till en batch av vattenlås som krympte pga att mjukgörare läckte ut från plasten. Jag får ett nytt vattenlås, återkopplar😄
 
  • Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
D danoleena skrev:
Vid direktkontakt med tillverkaren verkade det vara ett känt problem, kopplat till en batch av vattenlås som krympte pga att mjukgörare läckte ut från plasten. Jag får ett nytt vattenlås, återkopplar.
D danoleena skrev:
Vid direktkontakt med tillverkaren verkade det vara ett känt problem, kopplat till en batch av vattenlås som krympte pga att mjukgörare läckte ut från plasten. Jag får ett nytt vattenlås, återkopplar😄
Nu har jag installerat vattenlåset som JAFO skickade till mig kostnadsfritt. Det sitter som handen i handsken! No more bad smell och tack JAFO!
 
  • Närbild på en diskhoavlopp med synlig skräpfångare och vatten, slitage och smuts runt kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag installerat vattenlåset som JAFO skickade till mig kostnadsfritt. Det sitter som handen i handsken! No more bad smell och tack JAFO!
 
  • Gilla
Cadeex och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.