Jag flyttar snart in i mitt hus som jag köpt. Jag vill ha en vägg med dörr i vardagsrummet på ovanvåningen. Jag har kollat en del på youtube och man kanske skulle klara av att göra det själv kanske. Men vad brukar sånt ligga på i pris om man tar in en snickare? Själva väggen är kanske 5 meter.

Är det något man kan göra själv eller är det för svårt för en nybörjare?
 
M Förstagångsköparen skrev:
Jag flyttar snart in i mitt hus som jag köpt. Jag vill ha en vägg med dörr i vardagsrummet på ovanvåningen. Jag har kollat en del på youtube och man kanske skulle klara av att göra det själv kanske. Men vad brukar sånt ligga på i pris om man tar in en snickare? Själva väggen är kanske 5 meter.

Är det något man kan göra själv eller är det för svårt för en nybörjare?

Du kan absolut göra det själv! Jag har gjort liknande för ett par år sen när jag var ”nybörjare ”
 
  • Gilla
Mjärn
  • Laddar…
Det är inte så svårt att göra själv men räkna med att det tar tid. Sånt som ser så lätt ut på YouTube-videos tar betydligt längre tid för oss vanliga om det ska bli bra. Och var noggrann när du mäter och sågar. Om det är ett gammalt hus som är lite skevt på någon cm här o var så tar det ännu mer tid att mäta och tänka om. Vad det skulle kosta har jag ingen aning om, jag gör allt utom el själv och har en massa ofärdiga projekt igång och lider av stressymtom. :crysmile:
 
  • Gilla
Mjärn
  • Laddar…
T Trrttsch skrev:
Det är inte så svårt att göra själv men räkna med att det tar tid. Sånt som ser så lätt ut på YouTube-videos tar betydligt längre tid för oss vanliga om det ska bli bra. Och var noggrann när du mäter och sågar. Om det är ett gammalt hus som är lite skevt på någon cm här o var så tar det ännu mer tid att mäta och tänka om. Vad det skulle kosta har jag ingen aning om, jag gör allt utom el själv och har en massa ofärdiga projekt igång och lider av stressymtom. :crysmile:
Haha varför avslutar du inte en sak i sänder då?
 
M Förstagångsköparen skrev:
Haha varför avslutar du inte en sak i sänder då?
Det är roligare att börja med nåt nytt. Ett klassiskt husägarproblem. :)
 
  • Gilla
Screew
  • Laddar…
T Trrttsch skrev:
Det är roligare att börja med nåt nytt. Ett klassiskt husägarproblem. :)
Men du blir ju stressad av att inte avsluta. Då kanske det är bra att avsluta innan du påbörjar något nytt
 
Man botar stressen genom att fokusera tankarna på ett nytt projekt.
 
  • Gilla
  • Haha
Tjrex och 2 till
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Men du blir ju stressad av att inte avsluta. Då kanske det är bra att avsluta innan du påbörjar något nytt
Jo visst är det så. Det är inget jätteproblem för mig men jag ville bara belysa ett inte helt ovanligt problem som kan uppstå när man har hus. Men var inte alltför rädd för det. Känner du att du har tid så är det jättekul att bygga och fixa i huset.
 
  • Gilla
Mjärn
  • Laddar…
useless useless skrev:
Man botar stressen genom att fokusera tankarna på ett nytt projekt.
Huvudet på spiken, så att säga. :)
 
C claym skrev:
Du kan absolut göra det själv! Jag har gjort liknande för ett par år sen när jag var ”nybörjare ”
Men när foget ska på i slutet.. Hur får man det rakt då? Så att det inte är förjävligt och icke rakt sen när man ska måla?
 
M Förstagångsköparen skrev:
Men när foget ska på i slutet.. Hur får man det rakt då? Så att det inte är förjävligt och icke rakt sen när man ska måla?
va?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.