Ska sälja huset och tänkte göra rent (ta bort smutsen) från vårt vita staket och plank som man möts av direkt vid entrén inför visningen. Dock är ju väderleken inte riktigt på ens sida, även om entrén ligger i bästa solläge. Nu visar termometern på 1-2 grader på norrsidan, 5-6 i solen där staketet/planket är.

Jag vet att man säger minst 5 grader för målning men finns det någon risk vid bara rengöring i denna väderlek?
 
Åsa Lund
Ta en skurhink och ha diskmedel i vattnet. Skura med vanlig rotborste och skölj av med vattenslang
 
Samma svar som från svärfar som nu kommit hit och bestämt sig för att det måste målas om också - får torka under presenningtält med varmfläkt under :rolleyes:
 
Varför lägga så mycket jobb på ett staket?
Bättre ni lägger tid och energi på något inne i huset istället.
Jag säger som Åsa Lund att det räcker att tvätta av det.
Ni skall väl inte bara sälja staketet?
 
thomas33 skrev:
Varför lägga så mycket jobb på ett staket?
Bättre ni lägger tid och energi på något inne i huset istället.
Jag säger som Åsa Lund att det räcker att tvätta av det.
Ni skall väl inte bara sälja staketet?
Svärfar ville ha något att göra medan frun gick på barnvagspromenad och maken och jag håller på inomhus 😉

Han kunde inte gå med på att det första spekulanter ska mötas av är ett plank/grind i 'dåligt' skick (han som byggt men vi som ej hunnit måla om i år). 😂
 
Det är HELT rätt väder att tvätta men inte måla! (Måla nåt inne istället.)

Mögel och mossa släpper lätt som en plätt om det är fuktigt och svalt (y)

Även på sommaren passar man på att ta mossan och smuts när det regnar, inte när solen gjort att den sitter som cement.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.