Hej
Jag har inhandlat ett hus och ägaren har redan köpt två nya portar som är helt funktionella för små eller medelstora bilar. Men en stor bil riskerar lacken. Kan man bygga samman dessa portar och få bra stabilitet i konstuktion utan att behöva riva ner och installera en ny port. Har någon här erfarenhet av sådant projekt. Man kan bevara alla 4 räls vilket bidrar till stabilitet.

Med vänlig hälsning/
 
Det finns väl en pelare mellan dessa två portar, som stöttar upp taket. Tar du bort den måste du kanske lägga in en ganska rejäl limträbalk för att växla av med.

Sedan beror det nog mycket på portarnas konstruktion om det går att bygga om dem till en, frågan är om det lönar sig jämfört med att ersätta med en ny bred. Sälj de två andra på blocket. ;)
 
Ja, absolut. En panel finns mellan de, men ser inte ut att vara bärande. Ok, noted. Blocket är ett bra tips☺️ tack
 
Om portarna är på kortsidan av byggnaden och takstolarna är fribärande behövs kanske ingen avväxling.

Då är jag övertygad om att det blir tusen gånger enklare, och inte dyrare, att byta mot en ny port och sälja de andra två på blocket ;)
 
Jag är såld☺️ tack, såg nyss att 2 portar är faktiskt dyrare än 1 port och därför täcks en betydande del av kostnaderna.
 
Esam skrev:
Jag är såld☺️ tack, såg nyss att 2 portar är faktiskt dyrare än 1 port och därför täcks en betydande del av kostnaderna.
Gött! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.