Hejsan!

Jag undrar om det är någon som har köpt en egen grävmaskin, för att göra sina markarbeten själva?

Själv går jag i dessa funderingar, måste göra en väg samt bryta många stubbar, innan själva schaktningen kan komma igång.

Jag har räknar lite på detta. Beräknade grävtimmar är minst 100-150 á 500kr=50 000-75 000kr.
Att köpa en begegnad ex. Åkerman för ca: 100 000 Kr, som efter bygger går att sälja för samma pengar.

Givetvis tar det väl lite längre tid om man själv skall gräva, men jag tror att det finns en del pengar att tjärna på detta.
 
En kompis gör så, hänger en stor dropplåt under ventilpaketet, när där är några liter så hälls det tillbaka i tanken ;D
-Renovera ventilpaket är ju inget jag har tid med när jag bygger hus !

Har du bara tänkt använda den på din tomt och inte flytta den stup i kvarten så kan du ju köpa "riktig" larvmaskin, traktorgrävare kan ju vara bra till att skotta snö men mindre bra till att flytta massor !

Åkerman är ju ett gott val, vanliga motorer å så..........
Verkar som att kilopriset sjunker med storleken på maskinen 8) t.ex

http://www.mascus.com/

 
Har själv köpt en 22 tons grävare och en traktor med lastare som jag säljer när husprojektet är i hamn.

Så din idé är inte dum!!

Men man får inte glömma att man skapar sig lite nya bekymer då man utökar sin maskinpark..

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.