Vi har ett utrymmesproblem här hemma. Ytan jag har i garaget till att meka, bygga och dona har krympt till ingenting.
Vi har en bod ute i trädgården, har inga exakta mått men bifogar bilder.
Som man ser på bilderna är där gliper i väggarna och golvet har satt sig.
Tror ni att det skulle vara värt att isolera denna bod och göra den till min lilla arbetsyta? Den har ju minst sagt sett bättre dagar.
Hur bör jag isåfall gå till väga?

El, ljus, värme osv har jag redan tillgängligt så ingen kostnad där.

jz17t9X.jpg
lGz8UXn.jpg
kb8DOnu.jpg
 
Kan ju duga. Beror lite på vad du har för krav.
Hur stabil är den / hur tunga saker ska du in med?

Ett alt. är att du slänger ut det som är i garaget i boden och får tillbaka garaget??

//AA
 
S saiter skrev:
Kan ju duga. Beror lite på vad du har för krav.
Hur stabil är den / hur tunga saker ska du in med?

Ett alt. är att du slänger ut det som är i garaget i boden och får tillbaka garaget??

//AA
Boden är egentligen full med trädgårdsutrustning som stod utanför, körde en städdag när jag tog bilden.
Har dealat med mina föräldrar om att ta över deras friggebod mot att jag målar om deras hus (rätt kass deal för mig om man kollar på vad en målare tar betalt), förhoppningsvis får jag hot den för en rimlig peng. Den var ett kontor för många herrans år sedan, så gott om eluttag, belysning och värme!

För att återgå till boden:
Den är byggd jäkligt svajigt, men om jag reglar upp den invändigt så bör den stabiliseras bra. Golvet är spånskivor som gett med sig, så tänker att även dessa måste bytas.

Jag pysslar mest med elektronik, men även mopeder, gräsklippare och sådant. Så det bör inte vara några bekymmer.
Det är mer materialkostnaden för att göra den användbar även vintertid som oroar mig.
 
Är det boden på bilden eller en annan du ska få och flytta dit. ??

Ska du hålla det varmt på vintern. ??

//AA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.