Vad ska man göra dessa utav ?

Masonite eller oljehärdad masonite eller fler alternativ ?
 
Hos mig satte det gamla av oljehärdad masonit innan takbytet. Dessa togs ner eftersom att de var helt svarta av mögel, men det var inte skivans fel utan vindens klimat i övrigt.

Jag köpte färdiga parocavledare av någon slags wellpapp, något jag snart fick ånga eftersom att takstolarna satte med olika avstånd överallt och jag blev tvungen att justera bredden på samtliga avledare.

Hade jag gjort det igen hade jag lätt tagit oljehärdad board istället.
 
Vad kostar dessa färdiga?
 
corre skrev:
Vad kostar dessa färdiga?
Runt 70 kr styck. Jag hade lite flyt och hittade ett parti på Blocket för halva priset eftersom att säljaren hade köpt på sig för många, ser att det dyker upp lite nu och då.

Så priset blir ungefär det samma som att göra egna av board och läkt.
 
Ok, bra att veta.
Idag har jag mineralull och kutterspån liggande mot etternitskivorna som är undertak.
Har antagligen fungerat så den -59, men om jag tillläggsisolerar så tror jag att det är bäst att göra en spalt
 
Joco_ skrev:
Jag köpte färdiga parocavledare av någon slags wellpapp, något jag snart fick ånga eftersom att takstolarna satte med olika avstånd överallt och jag blev tvungen att justera bredden på samtliga avledare.
Jag köpte sådana, men jag monterade dem aldrig, eftersom jag upptäckte att de inte tålde fukt. Jag hade dem (som tur var) stående i ett förråd innan jag monterade dem. När jag väl skulle ha dem var de på väg att lösas upp och var fullständigt oanvändbara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.