Hej

Finns det någon som kan hjälpa mig med tips hur jag går till väga. Tjocklek på pärlspont? Kantning? etc

Annica
 
du får styva upp med ett Z på baksidan..skruvas och limmas bakifrån..lägg ut pärlsponten och fördela det så att du får bortsågat not och spånt i ändarna .sätt på vanliga gammel dags gångjärn som man hakar i varandra..klart ;)
 
jag funderar på samma grej men det är ju en hel del jobb.. hittade mdf skivor med pärlspontsfräsning för väggar 6mm tjocka på bauhaus, finns säkert på andra ställen..
kommer från http://www.lundbergs-prod.se/
mina gamla luckor är inte så tjocka så tänkte limma på såna skivor.
 
Vi har pärlspont-luckor i köket. Pärlsponten är bara limmad och skruvad mot horisontella lister (z utan den diagonala liksom), sitter hur bra som helst. Till det har vi utanpåliggande gångjärn och gammaldags "hakar".

Som kuriosa kan jag berätta att de är laserade med koboltblått och lila...
Unikt, kan man säga (vi fick det "på köpet"). :surprised: ;D

Edit: Inte så mycket vettig information där inte... Det är ganska jobbigt att få till det snyggt (vi har kompletterat med tre lådfronter), skulle inte göra om det; såga rakt  ::), få till kanterna, hitta snygga gångjärn/hakar/lådhandtag. lasera jämnt, osv... Men det kan ju bero på att jag och sambon inte direkt är superhändiga heller...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.