Hej,

Jag och min sambo funderar på att göra om i vårt badrum själva. Källarplan men ytterväggen är inte mot mark utan öppet utåt mot. Och golvet är mot mark.

byggår: 1959

vägg: lättbetong
Ytskickt; puts (inne)

Golv: betong (ej isolerad tror jag el iaf inte mycke)

Tanken är att ha våtrumsspärr i duschdelen enbart +20cm ca. Har snackat med försäkringsbolaget redan.

detär första gången så vi undrar om någon har erfarenhet av våtspärr som är enkel att jobba med? Antingen sån man målar på eller sån på rulle kom med tips är ni snälla.

Tanken är att kakla ovanpå våtspärren efteråt.
 
A
Laminatkakelplattor fick jag höra var enkla att sätta och att man då med dessa klarade reglerna för våtrum, badrum..

Men om det verkligen är så... Vet jag ej..
Har mina på väggen i köket.. Ovan diskbänk...
 
Aldrig hört talas om berätta gärna vart du köpt dom så ska jag kolla. Kanske är ett alternativ
 
A
Hos Svenssons bygg i norboa järvsö.

Ska ta bilder åt dig..
 
A
Är som ett klickgolv fast för badrum..
 
Men det är inte sån laminatmatta som ska se ut som kakel va?
 
A
Nä det är som ett klickgolv i ihopsättningen.
Den sort jag köpte gick att använda till våtutrymmen istället för kakel, det är kakellaminat.
 
A
Så fort ungarna sover så kommer det bilder..
 
T Themattias80 skrev:
Hej,

Jag och min sambo funderar på att göra om i vårt badrum själva. Källarplan men ytterväggen är inte mot mark utan öppet utåt mot. Och golvet är mot mark.

byggår: 1959

vägg: lättbetong
Ytskickt; puts (inne)

Golv: betong (ej isolerad tror jag el iaf inte mycke)

Tanken är att ha våtrumsspärr i duschdelen enbart +20cm ca. Har snackat med försäkringsbolaget redan.

detär första gången så vi undrar om någon har erfarenhet av våtspärr som är enkel att jobba med? Antingen sån man målar på eller sån på rulle kom med tips är ni snälla.

Tanken är att kakla ovanpå våtspärren efteråt.
Jag gillar detta system, enkelt och smidigt att jobba med och bra instruktioner på filmen i länken.

 
  • Gilla
Carinasb
  • Laddar…
A
Lite missvisande då jag kapat bort själva kanterna som är som klickgolv..
Del av mörkt klickgolv utan synliga kanter och husgeråd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kapad kant av klickgolv med synlig underlag och skruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men man ser iallafall lite utav detta..
 
Maskintok skrev:
Lite missvisande då jag kapat bort själva kanterna som är som klickgolv..
[bild] [bild]

Men man ser iallafall lite utav detta..
ser ut att vara en träbaserad skiva på bilden. Är det fallet?
 
A
Japp korrekt.
Är som en Byggplyfa..
Sedan sitter det kakelplattor med fog direkt på plats... Smidiga att hantera.
600x2500 mm
 
Okej tack för tipset, tveksamt om jag kan använda det då jag har oisolerat golv med tillskjutande fukt (dock väldigt lite) ble rekommenderad att undvika organiska material.
 
A
T Themattias80 skrev:
Okej tack för tipset, tveksamt om jag kan använda det då jag har oisolerat golv med tillskjutande fukt (dock väldigt lite) ble rekommenderad att undvika organiska material.
Aha ja okej då kan det vara lite sämre..
Ska säga att det antingen skruvas upp eller limmas.. Men sök och hör dig för lite mer om intresse finns..
 
  • Gilla
Themattias80
  • Laddar…
En träbaserad skiva som ska funka som ytskikt i ett badrum. Jag vill inte låta negativ men har enormt svårt att se att den skulle vara lämplig att sätta i ett badrum.

Som stänkskydd i ett kök funkar de säkert kanon, men i ett badrum vill jag höja ett varningens finger!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.