Satt o drack lite kaffe o filosoferna, när man har gammal panel som här, spontad tro ja de heter (dom sitter som ihop skjutet) gör lockläckten nå viktigt eller sitter den enbart där för estetiken?

På den bifogade bilden har jag tagit bort några dåliga så panelen ska få torka upp(för balkongen ovanför har släppt ner fukt) men tycker panelen bakom ser så tajt och fin ut att jag funderar om jag kan köra utan lock?

Panelen i sig tycker jag är fin o i en drömvärld skulle den fått vara utan färg med :love:, men om jag drömmer lite mindre, sku de se dumt ut uta lockläckt och gör jag mig någon otjänst om jag tar bort den?

I nyare hus med spalt mellan panelen under så förstår jag funktionen men med spontad panel?
 
  • Slitet trä och flagande färg på vägg bredvid fönster, tecken på underhållsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det verkligen är spontad panel så kan man skippa lockläkten, men fasaden blir mer utsatt för fukt som kan leta sig in mellan brädorna.
Sedan är även vindskyddet bättre. Även spontade brädor släpper igenom en del luftdrag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.