Hej,
Jag ska försöka få ordning på min trädgård, som till stor del består av väldigt mossig gräsmatta + ett grusområde där jag nu ska lägga ut jord för att göra gräsmatta. Jag har förstått att det är bäst att vänta med att så nytt gräs till våren, så det blir en senare fråga. Men gödsel: kan man använda det om man har hundar? Är det giftigt? Jag har två stycken som älskar att rulla sig och kanske smaka på grejer...

Till våren när vi har sått: kan de då springa på det nysådda, eller måste man spärra av?

På förhand, tack för hjälpen!
 
Jureit - I love you!
 
Har själv gödselätande jycke. Inte mysigt när han dessutom är min sängvärmare :-X :-X :-X

Vill du ha gräsmatta föreslår jag att du spärrar av denna nysådda del för älsklingarna. Annars lär det inte bli nån gräsmatta ;).

Mina jyckar har aldrig gillat att gå på kompostgaller. När jag tex reparerar eller vill få någon gräsmattebit att få chansen till nyetablering efter hårda språngmatcher lägger jag bara ett antal galler på denna plats. På stormarknader kan man finna kompostgallerset för 99:- (4 sidor).

En annan lösning är naturligtvis att ha hundar med stenhård disciplin ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.