Vad tror vi om den här?

Det är en fotplåt vid en takkupa. NU är det en YEP2500 i botten samt rännkrokar under fotplåten. Det skall tillkomma Sopralene 5500 svetspapp.

Jag hade en bild av att man vek upp två centimeter samt gjorde en uppvikt avledare på den nedre delen av fotplåten. Jag hade nog en bild av att man la fotplåten under trekantslisten också. Men det hade väl krävt att man la en takremsa först och underliggande takduk över.

Men iaf, godtagbart eller inte?
 
  • Fotplåt vid en takkupa med skruvar, fukt och YEP2500 tätskikt, rännkrokar under, beläget nära en gräsmatta med trädgårdsmöbler och fruktträd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på fotplåt vid takkupa med rännkrokar monterade under och våt yta. Fotplåten är fäst med två skruvar, omgiven av takmaterial och byggnadsställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Vad är du inte nöjd med?
 
R Rejäl skrev:
Vad är du inte nöjd med?
Jag är inte nöjd/missnöjd, jag undrar bara om det är godtagbart för det såg inte ut som jag trodde det skulle göra.

Jag hade väl ngn slags bild av att det skulle se ut så här:

Så jag är bara nyfiken på vad den samlade expertisen tycker.

Så min fundering om jag skall försöka precisera är att det möjligen finns ett litet horisontellt glapp mellan fotplåtens uppvikning och hängrännan. Så om det skulle regna så skulle det hamna jämte hängrännan. Det rör väl sig inte om speciellt mycket. Men det var där min osäkerhet dök upp.
 
R
TheVoleFX TheVoleFX skrev:
Jag är inte nöjd/missnöjd, jag undrar bara om det är godtagbart för det såg inte ut som jag trodde det skulle göra.

Jag hade väl ngn slags bild av att det skulle se ut så här: [media]
Så jag är bara nyfiken på vad den samlade expertisen tycker.

Så min fundering om jag skall försöka precisera är att det möjligen finns ett litet horisontellt glapp mellan fotplåtens uppvikning och hängrännan. Så om det skulle regna så skulle det hamna jämte hängrännan. Det rör väl sig inte om speciellt mycket. Men det var där min osäkerhet dök upp.
Ja det kanske dom bör göra för allt vatten ska ju i hängrännan det är svårt att se allt ifrån bilder..
 
Rickard.
Ungefär som filmen visar har jag under mina år sett en snickare göra, inga plåtslagare och absolut inga pappläggare, jag har provat en gång för att aldrig göra det igen 😉

Gör dom ett bra jobb med ytpappen så är fotplåten helt okej som den är, när det är klart ska man inte kunna se ändträet på trekantslisten.
 
  • Gilla
Mikipedia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.