A
Måste skicka iväg ett paket, firman kräver som ska ha det att det står på halvpall och bandat.

Är detta godkänt eller kan postnord föraren neka ta mot det?
Är mycket mer rejälare än andra halvpallar jag fått hem.

Men det kan ju finnas några postnordregler som säger att det måste vara på ett visst sätt.

Det är en halvpall det står på.
 
  • En kartong märkt "Biltema" står säkrad med orangea spännband på en trähalvpall, inuti en garage-liknande miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Risken är väl att någon i transportkedjan behöver ett par spännband...
 
  • Haha
  • Gilla
Achren57 och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle flyttat bandet ett snäpp bakåt direkt under lasten, nu löper du risken att yttersta delen av pallen ( den som du ser böjer sig) bryts av och då är lasten lös.

Du behöver ett band åt andra hållet också om det är möjligt.
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag skulle flyttat bandet ett snäpp bakåt direkt under lasten, nu löper du risken att yttersta delen av pallen ( den som du ser böjer sig) bryts av och då är lasten lös.
Håller med!
Dessutom kommer garanterat någon att dra i banden för att lyfta eller släpa pallen. Med extra risk att den redan böjda främre brädan ger sig lite till och bandet lossar eller brädan går av. Banden skall hålla kvar lasten inte fungera som handtag.

fö tycker jag pallen ser väldigt klent ihopsnickrad ut... Sätter man ner den lite snett riskerar "benen" vika sig. Tycker jag. Eller är jag bara nojig?
 
  • Gilla
Achren57 och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Risken är väl att någon i transportkedjan behöver ett par spännband...
Ja så är det nog. Det verkar ju som åtminstone avsändaren behövde ett par av just den modellen 🤣
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
A
Jag hör och lyder 😀
 
  • En stor kartong från Biltema fastspänd med orangea band på en träpall i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.