Hej alla!

Som ni vet har Länsförsäkringar testat olika tätskikt för badrum 2016. Alla blev ju inte godkända.
Nedan är en lista på vilka som är godkända.

Företag/leverantör Tätskiktssystemen
Ardex AB Ardex Tricomsystem med Ardex 7+8
BASF AB/PCI Sverige PCI VG2014
Bostik AB Bostiks tätskiktsystem Wet room foil system
(VT vF & VT gF)
Byggmax Byggmax foliesystem för våtrum
CC-Höganäs Byggkeramik AB CC Höganäs Foliesystem V12-3 och G12-3
Kerakoll Spa Kerakoll foliebaserade konstruktion Kerablock TEX 750
Kiilto AB Kiilto KeraSafe Folie System
Mira Byggeprodukter A/S Mira Tätskiktsystem SE1

Jag skall ha en väggnära golvbrunn.
Här gäller det ju att enbart kombinationer, en specifik golvbrunn med ett specifikt tätskiktsystem, som kan få ett godkännande. se länk.
https://www.sakervatten.se/vvs-produkter/vaggnara-golvbrunnar

Jag hade tänkt att utgå från ett godkänt tätskikt och därefter välja väggnära golvbrunn efter det. Säkerhet går före kosmetik alltså. Är endast intresserad av foliesystem. Väggarna kommer att byggas enligt säker vatten (plywood, våtrumsgips,folie, stålreglar, keramik). Golvet är betong.

Min fråga till Er är vilka folie tätskikt som ni har erfarenhet av? Vilka är lättarbetade? Vilka har bra utbud vad gäller manschetter, skarvremsor, hörnremsor, lättarbetad lim etc.... Priset är ingen faktor.


EDIT:
Dom kedjebutiker som är nära till hands är byggmax och beijer.
Byggmax har sina egna. Vill helst inte använda mig av denna.
Beijer har Ardex och Weber foliebaserade system. Är dessa bra?

Köper i första hand från fysisk butik och inte internet. Blir krångligt om man beställt ett märke och sakerna tar slut. Vill undvika att blanda olika märken och blir då tvungen att köpa via internet med leveranstid etc.

Mvh
 
Redigerat:
Kiilto fungerar fint och klarade både test och är godkänt för väggnära brunnar... När jag köpte va det billigast på Bauhaus (de hade dock inte ytterhörn i sortimentet så de köpte jag på K-rauta).

Jag gillar att Kiilto har lim för remsor, det tar direkt och man ser tydligt om det blir någon glipa som behöver mer lim.
 
Schönox har ett godkänt system för väggnära brunn
 
Några andra förslag?
Mvh
 
Höganäs tror jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.