Var kan man få reda på vilka frihängande spiskåpor som är godkända vid nybyggnation?

Enligt vår husleverantör kan vi bara välja på ett fåtal Thermex modeller men detta kan inte vara riktigt!?

/frneh
 
Vadå godkända?? Det är väl installationen som ska vara godkänd, sen får man väl välja vilken fläktkåpa man vill?? eller har jag fattat fel.
Vi är inne på en Gorenje fläkt Insel 850, frihängande. Verkar vara överlägsen i pris. På www.kvikk.com (de har även butiker i Sverige) finns den för 6995:- och hos Vitvarumäklarna något dyrare. Vet inte om man bara får köpa fläkt från Kvikk eller om man måste köpa hela kök därifrån.
 
Jag håller med dig, jag tycker också att man borde få välja vilken spiskåpa man vill! Vår köksleverantör (anvisad av husleverantören) säger att vi bara kan välja på ett fåtal modeller, frågar man varför så säger dom att det är de enda modellerna som är godkända av husleverantören, frågar man husleverantören så säger dom att det är de enda modeller sotaren godkänner, frågar man sotaren så säger han att han inte bryr sig om vilken modell man väljer, huvudsaken är att dom kan göra sina inspektioner. Det är något skumt med detta...

Har också kollat på Gorenje, verkar väldigt prisvärda. Den Thermex lösning som köksleverantören rekomenderar skulle gå loss på ungefär 35.000 (med takmonterad fläkt)...


/frneh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.