Kalendern
Hej! Jag fick en hammock i metall förra året och den knarrar rätt mycket då upphängningsanordningen är metall mot metall.. (se bild).
Tacksam för enkla åtgärder som får hammocken att gunga utan att knarra.
 
  • Närbild av en metallfjäder och krok i en hammockupphängning, visar metall mot metallkontaktpunkten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Kalendern Kalendern skrev:
Hej! Jag fick en hammock i metall förra året och den knarrar rätt mycket då upphängningsanordningen är metall mot metall.. (se bild).
Tacksam för enkla åtgärder som får hammocken att gunga utan att knarra.
plast bit..
Eller gummi..
plast rörmodell grövre fixar detta.. klyv på mitten och lägg dit.. (y)
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
En hammock ska låta, det bara är så. Det är det svaga knirret som är avslappnande.....Det hör till. Precis som fjäderknirret på bakdörrarna på en Duett.
 
  • Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
Kalendern
S Stefan1972 skrev:
En hammock ska låta, det bara är så. Det är det svaga knirret som är avslappnande.....Det hör till. Precis som fjäderknirret på bakdörrarna på en Duett.
Tjena Stefan, det är ett högljutt knirr, inte det där mysiga knarrandet jag minns från hammockar jag legat i från förr... Föreställ dig ett plötsligt uppstående konstant metall mot metall-oljud som ökar i frekvens med varvtalet när du kör din Duett, ett oljud som ökar blodtrycket och man vill åtgärda.
 
Kalendern
Maskintok skrev:
plast bit..
Eller gummi..
plast rörmodell grövre fixar detta.. klyv på mitten och lägg dit.. (y)
Maskintok, jag tackar! Jag testar och återkommer om jag inte somnar i hammocken...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Kalendern Kalendern skrev:
Maskintok, jag tackar! Jag testar och återkommer om jag inte somnar i hammocken...
Varsågod hoppas det funkar (y)
 
Kalendern
Maskintok skrev:
Varsågod hoppas det funkar (y)
Tog 2st plastkaus från en förtöjningslina jag hade till övers, blev topp. Passade perfekt och hammocken gnäller inte längre.
Mvh
 
  • Plastkaus använd som länk mellan en metallkrok och ett svart metallställ, för att hänga en hammock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
andreascarlsson och 2 till
  • Laddar…
A
Kalendern Kalendern skrev:
Tog 2st plastkaus från en förtöjningslina jag hade till övers, blev topp. Passade perfekt och hammocken gnäller inte längre.
Mvh
toppen(y)
nu är det bara problemet med att man inte ska somna kvar... :rofl::rofl::rofl:
 
  • Haha
Kalendern
  • Laddar…
V
Lite fett borde väl funka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.