Letar tomt och ser att det finns en del lediga i området Glömsta i Huddinge kommun utanför Stockholm.

Någon som vet mer om området?
Jag brukar köra där i krokarna när jag träffar min doktor på Huddinge Sjukhus, men vet inte så mycket om det annat än att det verkar vara ett fint område.

Myresjöhus har 3 tomtar till salu där, men jag fick svaret att tomtarna är byggklara först i slutet av 2006!
Någon som vet hur det ser ut med utbyggnaden där?
 
Det finns planer på att "flytta Glömstavägen", eller egentligen bygga en ny större väg en bit bort som ska kallas Botkyrkaleden och förvandla Glömstavägen till en lokalgata. Gå in under www.vv.se och sök på Botkyrkaleden eller Glömstavägen så hittar du mer info. Detta borde öka värdet på tomterna som ligger närmast vägen åtminstone då Glömstavägen i dag är hårt trafikerad.

 
Kommun har börjat att ta fram en ny detaljplan som kommer sträcka sig upp över hela Vista så att detta kommer att byggas samman med Fullerstaområdet men det kommer förstås att ta tid.

Hör av dig med fler frågor kanske jag kan svara på dessa!

/Micke
 
Såg att ni nyligen köpt tomt i Glömsta!
Vilken gata/väg är det ni köpt på?
Vill veta allt! ;D (man är ju kvinna!)

Hur är det med kommunalt vatten och avlopp?
 
Margaretavägen 13

Det är där gustav adolfsvägen delar sig.

Just där ligger va och avlopp i tomtgränsen.

De håller på att gräva lite längre upp på margaretavägen.

Men de tomter som är tillsalu där nu förutom de som är uppköpta av Myresjöhus har va och avlopp i gräns.
 
Ok, vet du exakt vilka tomter det är?
Har kikat på följande tomter (på Hemnet):

- Reginastigen 3
- Gustav Adolfsvägen 13
- Kristinavägen 41
- Skarphedens Väg 9a

Måste bara säga att jag tycker det är kanon att ha hittat nån som vill bygga i samma område! :D
 
Ja jag har bra koll på dessa tomter man är ju ganska nyfiken nu när man själv är så nära! ;D

Gustav Adolfsvägen 13 ligger snett över vägen från våran det är en fin plan tomt men jag vet ju inte hur backen ser ut, men det är ett bra pris på den våran var något dyrare! :-/

Skarphedens Väg 9a är väl ochså bra men jag tycker att den ligger lite på fel ställe för min smak men smaken är ju som b....!

De andra har jag bara kollat lite snabbt på!

Absolut kul att kunna byta info!
 
Ok, vilken väg är er tomt på?

Är det VA utbyggt på Gustav Adolfsvägen ?

Såg att ni bestämt er för LB-hus. Var det pga ett särskilt hus?

(titta ... nu blir du aldrig av med mig! ;) )
 
Våran ligger på Margaretavägen 13.

Ja jag är ganska säker på att det finns va och avlopp på Gustav adolfsvägen i allafall stora delar av den tills denna blir Ga Stockolmsvägen.

Vill d kan jag maila över en kartbild hur ny "glömstavägen" kommer att se ut?
 
Glömde vad menar du men särskilt hus?
Är det dom som ägde tomten?

Denna var inte knuten till någon huslev alls vi bara gillade deras hus och "ganska" bar pris :p

Vi fick ändra som vi ville inne i huset utan extra kostnad!

 
Det var ju sjysst!

Man vill ju helst köpa tomt utan krav på husleverantör, så har man lite prutmöjlighet iaf (inbillar vi oss! ;D )

Jag har mailat mäklaren nu för tomten på Gustav Adolfsväg. Vi åker nog ut och kikar på den imorgon. Tomterna i Glömsta verkar ju vara poppis nu och man vill inte missa en chans till en fin tomt!

Hur mycket fick ni ge för tomten och hur stor är den?
 

Det blev 1150000kr

1100kvm

Alltså 1045,45kr/kvm

Så de ni kollar på är lite billigare!
 
Ok, får man fråga vad ni ger för huset?
Har själv funderingar på LB-hus, bad om priser på några av deras husmodeller men de var en aning över vår budget men får väl dra ned på tillvalen ::).
 
Vi vet inte riktigt än vad det blir, vi ska skriva kontrakt på fredag så det blir sista kampen då men vi har i dag för nnf 1444000kr då ska vi göra ytskikten själva!

Vi får höras mer i morgon om detta ska lägga barnet nu ;D
 
Glömde ju säga att du får mer än gärna maila över kartbilden över hur nya Glömsta kommer att se ut!

sandrab_81 @ hotmail.com (mellanslag för att undvika scanning av mail adress)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.